Wist je dat je met jouw webteksten je scoringspercentage kunt beïnvloeden? En dat je met gerichte content uiteindelijk minder vaak nee hoeft te zeggen tegen offerteaanvragen? Jouw content werkt in principe als een trechter. Investeer je in SEO-teksten, dan word je nóg beter gevonden. Door mensen die op zoek zijn naar waar jij goed in bent. Het aantal relevante bezoekers op je website neemt toe. Eenmaal op je website, trek je ze met heldere teksten mee in jouw verhaal en overtuig je ze van het feit dat ze bij jou moeten zijn voor hun probleem. En als je dan ook nog eens duidelijk bent in de call-to-actions op je website, dan schiet de conversie omhoog.
Natuurlijk kom je heus nog wel in prijsonderhandelingen terecht en maak je ook in de toekomst nog genoeg offertes zonder dat die je iets opleveren. Maar met de juiste content op je website zorg je er in ieder geval voor dat je minder tijd verspilt aan offertes die bij voorbaat al geen kans van slagen hebben. Je overtuigt je doelgroep namelijk al in het voortraject.